PRYČ S JARNÍ ÚNAVOU

Krása a zdraví

Od  | 

Studenému a vlezlému počasí snad můžete opět na dlouho dobu udělat sbohem a nyní vás čeká jen těšení se z příjemného jara, sluníčka a rozkvetlých dní. Bohužel mnoho z vás si jarní pohodu nedokáže užívat do sytosti. Běžné denní nároky se vám najednou zdají nezvládnutelné, jste extrémně přecitlivělí, unavení a cítíte se, že je toho na vás jednoduše příliš. Překvapivě mnoho osob stavy bez energie, plné ukrutné únavy a vyčerpání sužují zvláště v tomto ročním období. Nenechejte se ale nekončícím únavným kolotočem pohltit a braňte se, abyste si i vy mohli užívat kýženého jara a čerpat z něj potřebnou sílu.

Celá tato situace nastává díky nedostatku slunečního světla v zimních měsících, kdy je organismus každého poměrně dosti vyčerpaný z neustálých rýmiček, chřipek, ohromných výkyvů teplot mezi venkem a přetopenými místnostmi či sníženou konzumací čerstvé zeleniny a ovoce oproti létu či podzimu, kdy jsou zahrádky či koše v obchodech plné sezónních plodin.

KOPŘIVOVÝ DETOX

kopřivový detox

Rozhodně by se v úvodu hodilo své tělo detoxikovat. K dispozici je celá řada několikatýdenních čistících procedur, během níž své tělo zbavíte nežádoucích zplodin a kompletně se zevnitř vypulírujete. Jednou z nejznámějších a zároveň i perfektně působících je kopřivová kúra. Ideální je si připravit výluh z čerstvě natrhaných rostlinek či z nedávno vámi usušených. Kopřivu do sebe můžete vpravovat ve formě čaje, který je radno popíjet třikrát denně po dobu tří týdnů, jako výluh zastudena nebo ji můžete zařadit jako příměs do salátů, nádivek nebo polévek. Žahavá květina působí na tělo extrémně blahodárně zejména díky obsahu širokého spektra potřebných minerálů, stopových prvků, vitamínů a dalších zdraví prospěšných látek. Kromě posílení nervů a odstranění únavy se rovněž dočkáte pročištění krve, sníží se vám krevní cukr a taktéž pomáhá při hojení žaludečních vředů či jiných ran. Pro zintenzivnění celé procedury dbejte na dostatečný přísun (jiných nežli kopřivových) tekutin, abyste metabolické zplodiny ze sebe vyloučili o to rychleji.

Přečtěte si také  Plánujete výlet do české metropole? Dopřejte si kvalitní ubytování!

VÍTAMÍNOVÝ KOKTEJL NEURAZÍ

Nezapomínejte také celkově na dostatečný přísun vitamínů, abyste dramatický nedostatek po zimě co nejrychleji doplnili. Zaměřte se zejména na ty s antioxidačním působením, jako jsou vitamín E, C, který je vhodné kombinovat se zinkem. Žádné tápání či slepé tipování, zaručeným a osvědčeným tipem proti jarní únavě je bezesporu ženšen.
Nicméně existuje celá řada dalších léčivek, které vám pomohou s vaším dotěrným problémem jednou pro vždy zatočit. Nebojte se proto experimentovat a vyberte si z široké palety bylin právě takovou kombinaci, se kterou ucítíte změnu. Pro vaši inspiraci možno uvést ještě echinaceu, guaranu, rozchodnici růžovou, mumio, leuzeu či reishi.

POHYB – LÉK NA (TÉMĚŘ) VŠECHNO

jogingParádním pomocníkem nejen v boji proti únavě, ale taktéž pro zlepšení fyzické i psychické kondičky je samozřejmě pohyb, cvičení, jednoduše cokoliv, během čehož vypnete hlavu, zapojíte svaly a totálně se oprostíte od všedních starostí i zrádné únavy. Není třeba ze začátku tlačit na pilu, důležité je dbát na pravidelnost. Ať už si vyberete skupinová cvičení v tělocvičně, zajdete si zahrát tenis či volejbal s přáteli nebo si nasadíte do uší sluchátka s pohodovou hudbou a vyběhnete vstříc novým rekordům. Fantazii se ani v této oblasti meze nekladou, takže si udělejte radost, nakupte si nové sportovní oblečení a vyrazte se rozptýlit.

Uvidíte sami, že díky těmto radám otravné únavě dáte brzy vale. Pokud vás však extrémní únava trápí nepřiměřeně dlouhou dobu a nejste schopni se jí běžnými prostředky zbavit, navštivte pro jistotu lékaře, který vyloučí závažnější postižení jako například depresi, onemocnění štítné žlázy či chudokrevnost.

Zdroj foto: https://commons.wikimedia.org


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 100 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářů

Napsat komentář