Copywriting – nenápadná práce, která vás může vynést vysoko

Naše tipy

Od  | 

Napadlo vás někdy, kdo je autorem internetových článků nebo třeba reklamních textů? Málokdy jsou to majitelé webů. Z velké části jsou dílem copywriterů, nenápadných lidí v pozadí. Přestože pod nimi nebývají podepsáni, věřte, že více než 75 % webového obsahu (mimo zpravodajství) je jejich dílem. Ještě před deseti lety to tak nebývalo, ale dnes jsou řady copywriterů široké. Zejména proto, že díky rostoucímu objemu internetu je pracovních nabídek čím dál víc. Ani všichni aktivní copywriteři tedy nestačí, aby poptávku pokryli. Tím se otevírá prostor pro ty, kteří umí psát a chtěli by si takovou práci zkusit. Pro studenty, maminky na mateřské, ale i pro obyčejné lidi, kteří mají mimo zaměstnání dostatek času, je to velmi zajímavý přivýdělek.

Když umíte psát, všechno jde snadno

copywriting.czPokud by vás taková práce zaujala, stačí splňovat jedinou podmínku – umět dobře psát. Bohužel, bez gramatických a stylistických znalostí se u copywritingu neobejdete. Nicméně jestliže vám tento předpoklad nečiní problém (výhodou je, máte-li se psaním zkušenosti – přispívali jste do novin, chodili do literárního kroužku, máte založený blog,…), pak před vámi leží pracovní nabídka, po jaké řada lidí touží. Copywriter totiž pracuje na volné noze. Nemá šéfa, který by za ním práskal bičem, může si užívat pracovní svobody. Nikdo mu nevymezuje pracovní dobu, vždy pouze termín odevzdání. Zároveň ho nikdo do práce nenutí. Je pánem svého času a může si sám nabrat tolik práce, kolik jí zvládnete udělat. Navíc pouze takové, o jakou má zájem.

Prostor pro zlepšování je neomezený

Někomu by možná mohla chybět možnost kariérního růstu. Tady vás ale mohu uklidnit, ta je tu vždycky. Přestože nad vámi zdánlivě nikdo není, uvědomte si, že copywritingu se věnují stovky dalších lidí. Určitě máte koho překonávat. Stačí třeba pochopit princip SEO a využití klíčových slov a hned v očích klientů poskočíte o úroveň výš. Jakmile získáte zkušenosti a znalosti ve vybraných oborech, budou se vám zároveň rozšiřovat obzory a budete schopni psát o více různých tématech. Budou-li s vámi klienti spokojení, pak také můžete očekávat, že pro vás budou mít práci i do budoucna. Časem tedy získáte stálé zákazníky a pravděpodobně i dobrou pověst. A třeba se vám podaří zařadit se po bok špičkových českých copywriterů, třeba Pavla Šenkapouna či Anny Sálové, kteří povýšili copywriting z přivýdělku na regulérní práci.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 100 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentářů

Napsat komentář